13 Ekim 2016 Perşembe

Andros Adası

ANDROS ADASI

Andros adasına gidebilmek için önce Atina ' dan Rafina bölgesine gelmeniz , buradan da Andros adasına giden feribota binmeniz gerekiyor. Rafina 'dan Andros adasına yolculuk 2 saat sürüyor.

Feribot sabah 7.30 da kalkıyor , internetten aldığınız bileti feribota binmeden , limanda ki ofislerden bastırmanız gerekiyor. Bizim feribotumuz Golden Star Ferries olduğu için en son ofisten bastırabildik.

Rafina 'dan bir çok adaya gidilebiliyor. Mesela bizim bindiğimiz feribot Andros 'tan sonra Tinos ve Mykanos adalarına gidecekti.

Gemi oldukça kalabalıktı , yer bulmak biraz zor oluyor. Gemide yiyecek ve içecek mevcut fakat siz yanınızda götürebilirsiniz. Yolculuk yapan çoğu kişi kahvaltılıklarını getirmiş gemide kahvaltı yapıyorlardı.

Geminin üst katlarında çıkabilirsiniz , sigara içilen bölüm üst katta. Güvertede oturmak oldukça keyifli fakat yer bulmak biraz zor.

Andros'a geldikten sonra gemiden inince karşınızda otobüsler oluyor. Bu otobüslerle Batsi ve Chora bölgelerine gidebilirsiniz.

Biz ilk 4 gece Batsi 'de sonraki 4 gece Chora 'da kalmak üzere tatilimizi ayarlamıştık. Batsi Gavrio limanına 7 km uzaklıkta. Otobüs gidiş geliş 2 Euro. Yol çok kısa sürüyor.
Otelimizin adı Galazio , otobüsle tam önünde iniyoruz.

Otel Batsi Beach ' e ve restoranlara 5-10 dakika yürüme mesafesinde.
Ama tam merkezde Chrissi Akti diye bir otel var, plaja ve restoranlara 1 dakikalık mesafede, tekrar Batsi
ye gelirsem bu otelde kalırım.
Bizim kaldığımız Galazio otel ise standart temiz bir otel , sadece harika bir manzarası var . Sahibi George 'da başarılı ve yardımsever. Odada buzdolabı , su ısıtıcısı gibi şeyler mevcut. otele en yakın market ise yürüyerek 5 dakikalık mesafede.

otelin balkonundan Batsi Beach manzarası

Otelimize yerleştikten sonra öğle yemeği yemek için ve denize girmek için dışarı çıkıyoruz.
Batsi küçük bir bölge ,

öğlen yemeğimizi CAVO D'ORA isimli Batsi Beach 'te bulunan bir restoranda yiyoruz.

Tercihimizi portakallı tavuk ve ev şarabından yana kullanıyoruz. Ev şarabı gerçekten berbat seviyesindeydi , suyla karıştırarak içebildik .

Portakallı tavuk ise sıradan bir lezzete sahipti. Bence çok düşük seviyede bir restoran , Tripadvisor ve foursquare programlarında daha az puanı hakkediyor.
portakallı tavuk

Cavo D'ora restoranın görünüşü

Batsi Beach aslında kum olan bir deniz ama bazı yerlerin girişi biraz kayalık.

Kolay girebilmek için tam merkezde olan Chrissi Akti otelinin önünü ve restoranların önünü seçmelisiniz. Ayrıca o tarafta ki şezlonglar daha iyi güneş alıyor.
Biz ilk gün Cavo D'ora restoranın önünden denize girdik. Öğleden sonra oldukça gölge oluyor.

Akşam yemeği için Batsi Beach 'te bulunan MASTENNO  restoranı tercih ettik.

Gerçekten de çok başarılıydı. Değişik seçenekler vardı. Yengeç , kerevit , deniz tarağı gibi.

Biz yengeç salatası , börülce salatası , yunan salatası , fava, ızgara deniz tarağı ve ızgara sebze tercih ettik .

Ouzo olarak ta Babajım ouzo tercih ettik. Babajım oldukça güzel içimi kolay yumuşak bir  ouzoydu.

Deniz tarağı olması benim açımdan çok yüksek puan almasına neden oldu çünkü hem çok seviyorum hem de kolay kolay her restoranda bulunmuyor.

Mastenno restoranda günlük mezeler ve taze balık çeşitleri de bulunuyor. Menüsünde seçenek çok fazla. Günün mezelerini de tepsi ile ayrıca göstermeleri de çok hoş.

Deniz kenarında oturması oldukça keyifli bir yer.

Mastenno restoranın gündüz plajda şezlongları da var.

Yemekten sonra herkes tarafından beğenilen CAPRICCIO BAR 'a gidiyoruz.

Lavantalı Mojito içiyoruz.

Bugüne kadar içtiğim en berbat mojitoydu. İnanılmaz tatlı hatta şerbet gibiydi ve asla lavanta tadı yoktu.

Üstelik tanesi 10 euroya oldukça pahalıydı.

Gerçi servis yapan  kıza söyleyince biraz daha rum ve lavanta ekledi fakat yine de hala berbat bir mojitoydu.
 Bence gitmeye gerek yok ama giderseniz kokteyl içmeyin.

Daha sonrada  sahilde ki ALS COCTAİL BAR 'a oturup votka limon içtik.

Burası cumartesi gecesi olduğu için çok kalabalıktı fakat servis ve votkalar başarılıydı.
 Tüm masaları Yunanlı gençler tarafından doldurulmuştu.

Hafta içi önünden geçtiğimizde cumartesi akşamınki kalabalığı bir daha yakalayamadığını gördük.

Batsi 'de ki 2. günümüzde

Batsi merkeze yürüyerek 10 dakika mesafede olan KOLONA BEACH 'e gittik.

Batsi'den Gavrio' ya  yürürken solda kalıyor.
Küçük ama güzel bir koy.

Denizi Batsi Beach ' e göre bence daha güzel ve soğuk.

Sadece içecek ve tost satan bir barı var.
Daha farklı bir şeyler yemek isterseniz Batsi merkeze gitmeniz gerekiyor ,
biz tost yemeyi tercih ettik fakat çok güzel değildi.

Hava kötüydü ve çok fazla güneş almıyordu hatta bir ara yağmur bile yağdı. Bizde bu nedenden dolayı biraz oturup kalktık.

Batsi merkeze geçip , Mastenno restorana ait olan , güneş alan bir şezlonga oturduk.

Burada da şezlonglar her yerde olduğu gibi ücretliydi . 2 şezlong 5.80 euro'du. Şezlongda güneşlenirken 1 kadeh şarap ve 1 bira içtik ama yine de şezlong parası alıyorlar. Gerçi Batsi 'de ve çevresinde ki bütün plajlarda sistem aynı.
Ayrıca Batsi Beach 'te kuğularla yüzme şansınız var.

Akşam yemeği için daha önceden rezervasyon yaptırdığımız THEMELOS TAVERNA 'da yiyoruz.

Burası sahilde ki Capriccio bar ve Dolphins restoranın yanından yukarı çıkınca sokak arasında kalıyor.

Değişik , samimi ve güzel bir taverna. Sahibi oldukça kibar , servisi tek başına yapmasına rağmen oldukça hızlı.

Burada ilk başta 1/2 litre ev şarabı tercih ettik fakat çok güzel değildi. İkinci şarap tercihimizi ise sahibinin önerdiği kiklad adalarına ait olan şişe beyaz şaraptı. Üzerinde 9 yazıyordu.  Ev şarabına göre daha güzeldi fakat anlattığı kadar harika değildi.

Burada salata olarak her zaman ki  gibi  yunan salatası tercih ettik fakat feta yerine Andros soft cheese kullanmıştı. Benim çok hoşuma gitmedi , bitiremedik.

Salatanın yanına patlıcan salatası , keçi peynirli pancar salatası , Andros hard cheese (kasar peynirine benziyordu.) , fırın patates (oldukça tuzluydu) en son olarak şarap ve sarımsak soslu midye (yine çok tuzluydu) sipariş ettik.
Genel olarak güzeldi fakat çok daha lezzetli olabilirdi.

Gece ise otelimizin manzarası çok güzel olduğu için balkonumuzda şarap içmeye devam ettik.

Batsi ' de ki  3. günümüzde ,
Taksiyle CHRISSI AMMOS BEACH 'e gittik.

Otelimizden (Batsi merkez sayılır) 8 Euro tutuyor. İsterseniz otobüsle de gidebilirsiniz ama saatlerini ayarlamanız gerekiyor.

Hava çok rüzgarlı olmasına rağmen Chrissi Ammos yani Gold Beach hiç rüzgar almıyordu. Kumu gerçekten de altın rengine yakındı. Denizi de çok güzeldi , sakin ve berrak bir denizdi.2 şezlong ve 1 şemsiye 6 euro'du.

Plajda bir Beach bar bulunuyor. Yemek olarak tost çeşitleri ve hotdog var. Peynirli domatesli tostu fena değildi. Harika Mojito yapıyorlar. Bana göre Batsi 'de ki en iyi ve en ucuz Mojito.

Gerçekten severek işletilen bir plaj. bence mutlaka gidilmeli . Araba kiralarsanız bundan önceki Kypri ve sonraki Agios Petros Beach ' e de uğrayabilirsiniz. Fakat hava kötüydü rüzgar almadığı için biz Chrissi Ammos Beach ' te kalmayı tercih ettik.

Chrissi Ammos plajı çok güzel ve değişik ve samimi bir şekilde dekore edilmiş. Yüksek sezonda burada Beach partileri de yapılıyormuş.

Chrissi Ammos plajı yukarıdan bile bakıldığında inanılmaz berrak.

Akşam yemeği olarak ta Tripadvisor ve foursquare de çok yüksek puanlarda olan DOLPHİNS isimli restorana gittik.

Burası teras şeklinde güzel bir restoran. Manzaralı ve önde bir masa istiyorsanız rezervasyon yaptırmanız gerekiyor. Bizde tatile çıkmadan önce yaklaşık 1 hafta öncesinden maille yer ayırttık , böylece de manzaralı ve çok keyifli bir masada oturduk.

Burada patlıcan salatası (çok güzel ve değişikti ) , humus , yaprak sarması , yunan salatası , ızgara çipura ve ouzo tercih ettik . Hepsi güzel sayılırdı fakat bu kadar yüksek puan almasına anlam veremedim. Çok değişik bir lezzet yoktu olması gerektiği gibiydi herşey ama yemek sonunda 2 çeşit tatlı ikram edilmesi hoştu.

Bana göre hala Mastenno restoran en iyisi.

Dolphins restoranda gün batımı saatinde bulunmak gerçekten de çok keyifliydi.

Yemekten sonra Batsi 'de yerleşimin ve evlerin olduğu bölgeye çıktık . Gerçekten de çok fazla merdiven var fakat harika bir manzara var.

Biraz daha Batsi 'nin sokaklarında dolaştıktan sonra , BRAXAE isimli bara gidiyoruz.

Burası yüksek sezonda oldukça popüler bir bar. Foursquare 'de puanı yüksek olduğu için tercih ettik fakat kokteyli çok güzel değildi . Şekersiz istediğim halde karışımı değiştiremiyorum dedi , bence karışımlar hazır bekliyor , sadece içine votka yada rum ekliyorlar , ama genel olarak kibar biriydi ve güzel bir manzarası olan bir bardı. Belki de hafta içi gittiğimiz için tek kişi çalışıyordu.

Biraz daha dolaştıktan sonra YACHT CLUB ' a oturup bira içtik , sahilde oturmak keyifliydi , burası oldukça şık ve güzel bir yer.
Küçük şişe Alfa bira 4.5 euroya pahalıydı fakat oturulabilecek güzel , kaliteli , denize sıfır bir yer.

Batsi 'de ki 4. günümüzde hava çok fırtınalıydı.

AGIOS PETROS BEACH 'E (ST.PETER 'S BEACH) geldik.

Burası Batsi merkeze göre daha az rüzgar alıyor.
Bu koyda 3 tane işletme bulunuyor.
Gold Beach ' e göre daha büyük bir koy. Bu koyda kumsal ve plajda barı olan bir koy. Ayrıca bir de sörf okulu bulunuyor.

Oturduğumuz işletmenin adı  ST. PETER'S BEACH . 2 şezlong 6 Euro. Bu koyda ki en düzgün işletme.

Bu işletmenin hemen arkasında bir taverna bulunuyor. Arkasında ki tavernanın da onlara ait olduğunu düşünüyorum. Wifi şifreleri aynıydı ve tavernanın reklamı plajda bulunuyordu.

Bu taverna gerçekten bir aile işletmesi. Yemekleri lezzetli , taze fakat sınırlı. Anladığım kadarıyla günlük yapıyorlar.

Biz yunan salatası , patates salatası , kalamar tava ve bira sipariş ettik . Gümüş balığı kızartması , et sote gibi seçeneklerde mevcuttu.
Fakat ızgarada pişen bir yemekleri yok , herşey kızartma. Yine de plajda ki barda tost yemekten iyidir.

Biraz ilerisinde bir taverna daha var. Batsi 'de ki çoğu plajda taverna yok , hepsinde plaj barı bulunuyor. Plaj barlarında yiyecek olarak tost ve salata çeşitleri mevcut.

Batsi ' de ki 4. gün akşamı çok beğendiğimiz MASTELLO restorana tekrar gidiyoruz. Hava kararmadan gidiyoruz ki manzaranın keyfini çıkaralım , aslında akşamüzeri 7 gibi güneş oluyor fakat hava serin olduğu için çok rahatsız etmiyor.

İlk olarak  yunan salatası ve fava sipariş ediyoruz. Daha sonra meze tepsisinden tarama , tütsülenmiş uskumru istiyoruz. Tütsülenmiş uskumru sıcak servis ediliyor fakat biraz tuzlu , ama çiroz sevdiğim için beğenerek yedim .

Ara sıcak olarak içerisinde domates ve peynir olan yumuşacık bir kalamar dolması yiyoruz.

Daha sonra clam ( çift kabuklu) sipariş ettik , fakat şef gelerek pek taze olmadığını söyledi , başka bir şey yememizi önerdi.

Bizde crayfish  ( kerevit) yedik . gerçekten de çok güzeldi , kurutmadan iyi bir şekilde pişirilmişti . Tatlı ve yumuşaktı . fakat yemek için 2 kişiye 1 tane pense getirmişlerdi ve cımbız vermemiş olmaları elle yememize neden oldu , ama lezzeti bir harikaydı .

Ouzo olarak bu sefer Babajım kalmadığı için  tavsiye ettikleri Typnaboy  isimli ouzoyu içtik , gerçekten de Babajım kadar yumuşak içimliydi .
Mastello 'nun  yanında harika dondurmaları olan bir dondurmacı var. Benim favorim bitter çikolatalı olan . İsterseniz yemekten sonra deneyebilirsiniz.

Kaldığımız otelin wifisi çok hızlı olduğu için , Beşiktaş ' ın maçı olduğu için odamıza gidip balkonda oturmayı tercih ediyoruz. Zaten tarih 10 eylül olduğu için haftaiçi Batsi 'de ki barların çoğu boştu.

Batsi ' de ki 5. günümüzde Chora ya geçmek için taksiye biniyoruz. Yol yarım saat sürüyor ve 30 Euro tutuyor. Biraz zor ve virajlı bir yol.

Chora 'da ki otelimiz NEIMPORIO plajında . Chora 'nın merkezi , restoranları , barları  tepede bulunuyor. Neimporio plajı merkeze yürüyerek en fazla 10 dakika sürüyor. Tekrar Chora 'da kalmam gerekirse tekrar bu tarafta kalırım.

Chora' da ki 1 . günümüzde otele yerleştikten sonra çevreyi dolaşıyoruz. Chora Town ' a biraz sahilden yürüyüp merdivenle çıkılıyor .

Chora merkeze çıkarken Chora sokakları

Meydanda ki 7th HEAVEN ' da oturup bir şeyler yiyoruz. Pizzası da krebi de güzeldi. daha sonra denize girmek için  otelimize geri dönüyoruz

Chora merkezi

Otelin tam önünde Neimporio Plajı bulunuyor. Hava çok rüzgarlı olduğu için , pek keyifli bir deniz yok . Bu plaj oldukça rüzgar alıyor . Ayrıca da plajın yarısı taşlık ve çirkin bir deniz , diğer yarısı ise kum , sığ ve pırılpırıl bir deniz.
Fotoğraflar da görünen deniz feneri , meşhur Andros Deniz Feneri

Akşam yemeği için yer ayırttığımız , ENDOCHORA restorana gidiyoruz.

Burası Chora merkezde çarşıda bulunuyor.
Yemekleri ve servisi başarılı bir yer
Endochora 'nın  ev şarabı gerçekten de Andros ' ta içtiğim en iyi ev şarabıydı.
Menüsü çok geniş değil fakat herşey güzeldi.

Yunan salatası çok güzeldi , peynirliği böreği ,mücveri ve  tekila soslu tavuk şiş ve favası gerçekten çok lezzetliydi.
Tavuk yumuşak fakat sade bir tadı vardı. Tavuk şiş aslında ara sıcak ama porsiyonu büyük olduğu için ana yemekte olabilir.

Endochora adada fiyatı uygun olan ve kredi kartı geçen ender yerlerden biri.

Yemekten sonra Chora merkezde biraz dolaştık , fakat geç olduğu için çoğu dükkan kapanmıştı.
Bizde merkezde ki ERMİS CAFE 'de oturup votka limon içiyoruz. İnterneti oldukça hızlı ayrıca da votka limonu da gerçekten olması gerektiği gibiydi. Gerçek limonatadan yapılmıştı.

Chora ' da ki 2. günümüzde hava rüzgarlıydı o yüzden rüzgar almayan PISO GIAGI
plajına gitmeye karar verdik.
Batsi ' de ki otelimizin sahibi hava rüzgarlı olursa  Piso Giagi plajına gidin orası rüzgar almaz demişti.

Otelimizden taksiyle 8 Euro tutuyor. Bu plaj kum ve çok güzel bir koy. Plaj barı bulunuyor. Diğer plaj barlarından farklı olarak pizzada bulunuyor. Bu gerçekten çok güzel bir şey çünkü tost yemek zorunda kalmadık.

Bu plajın etrafında hiçbir şey yok. Çünkü taksi sizi bir yolda bırakıyor.
Burası Agia Fotini Klisesi 'nin önü , plaja ulaşmak için önce klişeye tırmanıyorsunuz sonra ,
plaja doğru ormanlık bir yoldan merdivenleri iniyorsunuz ve karşınıza bir sürü kertenkele çıkıyor ama yılanda çıkabilir. Şanslıydık bizim karşımıza yılan çıkmadı.
Fakat sonuç mükemmel harika bir deniz.
Chora 'dan tekne kiralayıp gelirseniz bu yolu çekmek zorunda kalmazsınız çünkü çok kısa bir yol sayılmaz.

Piso Giagi plajından öncen Empros Giagi plajı var. bunlar birbirlerine yürüme mesafesinde sayılır yani klişe Empros Giagi plajına yakın.
Empros Giagi ' de şezlong yok , arkası bir köy , restoran ve tavernalar var ve ulaşımı çok kolay fakat taşlık ve rüzgar alan bir koy. Temmuz Ağustos aylarında keyifli olabilir.

2.gün Akşam yemeğimizi tekrar ENDOCHORA restoranda yiyoruz çünkü servis ve lezzet çok başarılı . Özellikle servisinin hızlı olması tekrar oturmamız için bir neden çünkü akşam yine izlememiz gereken bir maç var.

Endochora 'da ki 2. akşam yemeğimizde  fava ,ahtapot, salata, kızarmış hellim (reçel soslu değişik bir hellimdi) tercih ediyoruz. Hepsi birbirinden lezzetliydi.

Daha sonra ERMİS CAFE 'de oturup votka limon içiyoruz ve Wifi çok hızlı olduğu için Fenerbahçe 'nin maçı izleniyor. Bende etrafa bakıyorum gerçekten de bu kafede oturmak çok eğlenceli.
Ayrıca çalışanları da çok sempatik denilebilir. Ne zaman otursak 2-3 bardak bir şeyler içtikten sonra aynısından 1 tane ısmarlıyorlar.

Chora 'da ki 3. günümüzde

Piso Giagi plajının yolu gözümüzü korkuttuğu için ,otelimizin biraz ilersin de ki NEIMPORIO PLAJI 'nın kumsal kısmına gidiyoruz.
Gerçekten güzel kum bir deniz. Hava  biraz rüzgarlı ama çok rahatsız edici değil .

Bu hizada birçok bar var , gündüzleri de önlerinde ki şezlongları işletiyorlar. fakat burası eylül ayında öğleden sonra güneş almıyor. Güneş dağın arkasında kalıyor. Bizde güneş olmadığı için 4-5 gibi kalkıyoruz.

Canımız kokteyl içmek istiyor , ama kredi kartı çoğu yerde geçmiyor , bizde yat kulübüne gidiyoruz. Harika güneş alıyor. Mojito sipariş ediyoruz fakat çok güzel değildi .Denize girmiyoruz ama güzel gözüküyor.

Yemekten önce modern sanat müzesini geziyoruz. Burası Chora sahilden merkeze çıkarken merdivenlerde bulunuyor. Giriş 5 Euro . Güzel bir müze. Bizim gittiğimizde George Zongolopoulos 'un eserleri vardı.
George Zongolopoulos Atinalı mimar , ressam ve heykeltraş. Sanatçının en tanınmış eseri şemsiyeler.

Daha sonra akşam yemeği için sahilde bulunan TA BINELIKA isimli tavernaya oturuyoruz.
Burada fava , salata , ızgara kalamar, ızgara sardalye sipariş ediyoruz. Hepsi harikaydı. Kalamar inanılmaz yumuşak , sardalye ise mükemmel pişmiş ve kurumamıştı. Tavsiye ettiği ouzo çok güzeldi . Burası tam bir aile işletmesi , kendisi servis yapıyor , eşi de pişiriyor. Son derece de kibarlar. İnternette de puanları çok yüksek bence mutlaka denemelisiniz.

Daha sonra yukarı Chora Town ' a çıkıyoruz. NOSTALGIA restorana oturuyoruz.
Burası çok kalabalık bir ouzocu.
Burada salatalık , domates  ve patates kızartması yiyip 2 şişe ouzo içiyoruz.
interneti oldukça hızlı , çalışanları çok ilgili.

Yerel genç halkın genellikle tercih ettiği bir yer.

Nostalgia 'dan kalktıktan sonra LEVEL'S BAR 'a oturuyoruz.

Burası Chora 'nın çarşı caddesinin sonunda sayılır.
Burayı çok beğenmedim aslında ama mevsim sonu nedeniyle en kalabalık yer. Sahibi olan kadında ilgili fakat votka limonu güzel değildi.

Chora 'da 4. günümüzde

Hava harika sanki temmuzdan bir gün. Ne rüzgar var nede serin bir hava.

Bizde yürüyerek yat kulübüne gidiyoruz. Burası kaliteli bir yer.
Denizi çok güzel. Giriş ücreti yok ama bir şeyler yemek ve içmek gerekiyor.
Tabiki şık bir restoran , temiz tuvaletleri , duşları ve kabinleri var. Her şey bir yat kulübünde olması gerektiği gibi.
Yat kulübünde kuğularla beraber yüzebilirsiniz.

Anladığım kadarıyla yerel halk yüzmeye buraya geliyor. Restoranında yemek seçeneği çok fazla özellikle deniz ürünü ağırlıklı.
Akşam ve öğlen menüsü farklı.
Biz akşamdan kalma olduğumuz için et yemek istedik fakat , öğlen menüsünde et yok. Bizde çok acayip lezzetli bir hamburger yiyoruz. Mükemmel bir sosu ve çok güzel bir köftesi vardı.

Akşama kadar burada kalıyoruz çünkü ortamda havada denizde mükemmel.

Akşamüstü acıkınca  yemeği erken yemek istiyoruz ve yat kulüpte yiyip gitmeye karar veriyoruz.
Fakat mutfak akşamüzeri 6 da kapanıp , akşam menüsü için hazırlanıyormuş.
Ama yine de bize çok lezzetli makarna yapıyorlar.

Burası gerçekten de çok güzel bir yer, yerel halk tercih ettiği için internette çok fazla yorum yapılmamış , puan verilmemiş bu nedenle düşük puanda ama mutlaka gidin.

Son akşam yine internet hızlı olduğu için ve Galatasaray  maçı olduğundan ERMİS CAFE  'ye gidiyoruz.
Çok güzel bir yunan birası içiyoruz , pastörsüz bir bira. Tabiki yine bize bira ikram ediyorlar.

Chora 'da ki 5. günümüz tam olarak yolculukla geçiyor.
Chora ' dan Andros porta taksiyle 40 euroya gidebilirsiniz yada otobüsle 2 kişi 10 euroya gidebilirsiniz.

Kaldığımız otelin sahibi bizi durağa bırakabileceğini söylediği için otobüsle gidebildik çünkü otobüs durağı şehrin tepesinde uzak bir yerde. Otobüs durağına da taksiyle gitmek gerekiyor, çünkü bavullarla yürümek zor olabilir.

Otobüsle yolculuk 1 saat sürüyor. Çok yorucu değil ama sıcak bir yolculuktu. Otobüs saatleri feribot saatine göre olduğu için feribotu kaçırma şansınız yok.

Feribot ise Rafina limanına 2 saatte gidiyor.

Feribot başka adalara da uğrayarak en son Andros ' a geldiği için çok az boş yer vardı.

Feribot çok kalabalık , en üst güvertede çok zor bir şekilde yer buluyoruz , güneş olduğu için kimse oturmamıştı fakat şansımıza feribot hareket edince gölge oldu.

feribotun güvertesinden Andros Port

Rafina 'ya geldiğimizde açtık ve uçağımıza 4 saat vardı.

Biz de limanda ki TOU ASIMAKI isminde ki balık restoranının terasına çıkıyoruz. Hava aydınlık ve güzel bir manzarası var.

Geniş bir balık menüsü ve çok başarılı bir servisi var. Taze balık seçenekleri çok fazla.

Biz il olarak ızgara kalamar yiyoruz , yediğim en iyi kalamarlardan biri diyebilirim.

Sonra kızarmış pickarel yani papalina balığı yiyoruz. Çok lezzetli ve kızarmış olmasına rağmen yağlı değildi.

En son olarak ta ızgara dil balığı yiyoruz. Balık 700 gr olmasına rağmen lezzetli ve kurutulmadan pişirilmişti.

Yunan salatası çok güzel değildi sadece bol soğandan oluşuyordu.
Genel olarak çok güzel bir restorandı kesinlikle tereddüt etmeden gidebilirsiniz.

Yemekten sonra havaalanına gitmek için limandan taksiye biniyoruz , 30 Euro vermemiz gerekirken 50 Euro veriyoruz.
Çünkü taksici bize yollar kapanmış dedi ve havaalanına yaklaşmışken dönüp otobana girdi , 20 dakika fazladan yol gittik . Doğrumu acaba diye hala düşünüyorum. size de böyle bir şey yaparlarsa sorgulayın bence.

Ve bir tatilin daha sonuna geliyoruz , gece 23.30 uçağıyla İzmir 'e dönüyoruz. 9 günlük güzel bir tatildi , İzmir 'den Andros ' a gitmek kolay olduğu için tekrar Andros Adası ' na  gitmeyi planlıyorum.