26 Ocak 2015 Pazartesi

Venedik

-30 ağustos 2013 Zafer bayramı tatilinde İzmir ' den İstanbul aktarmalı Venedik  San Marco havaalanına geliyoruz.

-Havaalanından çıkıp , soldan yürümeye başlayınca , (oklar ve tabelalar var) bizi San Marco meydanına ulaştıracak Allilaguna 'nın botlarına ulaşıyoruz. Blue line olanına biniyoruz.daha fazla bilgiyi aşağıdaki adresten bulabilirsiniz.

-3 gece kalmamıza rağmen 2 farklı otelde konaklıyoruz.İkisi de San Marco Meydanında sayılır.
-İlk 2 gece kaldığımız otel Dimora Marciana , tam olarak San Marco meydanında ünlü markaların mağazalarının olduğu sokakta.
 www.dimoramarciana.com
-Son gece kaldığımız otel olan Hotel Lux ise San Marco meydanına yürüyerek 5 dakikalık mesafede.Vapurların kalktığı Zaccaria durağının karşı sokağında , yani Porte dei Sospiri (Ahlar köprüsünü ) geçince.İkisininde yeri çok güzeldi tavsiye ederim.Yalnız lüks oteller değillerdi.
www.hotellux.it

-İlk gün otelimize yerleştikten sonra , hemen dışarı çıkıyoruz ve Venedik 'in mükemmel havasını yaşamaya başlıyoruz.

-İlk olarak San Marco meydanını geziyoruz.

San Marco meydanı 1
San Marco meydanı 2

San Marco meydanı 3
-San Marco Meydanında ilk olarak kendimize bir müze kart alıyoruz.
-Gezmeye Palazzo Ducale  (dükler sarayı) ' dan başlıyoruz.Gotik tarzda yapılmış bir saraydır.Bu saray Venedik Cumhuriyet’inin yetkilisi Doge ’un evi olarak kullanılmıştır. Görebileceğiniz eserler arasında Doge’nin emirlerinin yazılı olduğu kağıtlar da vardır.
Palazzo Ducale

Palazzo Ducale 'in içerisi
-Palazzo Ducale ' i gezdikten sonra , buradan Correr Museum ' geçiyoruz.Burada Carpaccio 'nun (
 Venedik Cumhuriyetinde doğup,büyüyüp,yaşamış olan İtalyan asıllı Venedik Rönesans ekolüne bağlı olan bir ressamdır.) Venedik'li 2 Kadın tablosunu görebilirsiniz.

-(Müzeler ve saraylarla ilgili çok şey anlatmam imkansız.O muhteşem güzellikleri görmeniz lazım.Ayrıca bence , gezmeden önce müzelerin kısa tarihçesini okursanız,çok daha zevkli bir gezi olabilir.)

-Correr Museum ' dan sonra Libreria Nazionale (milli kütüphane) ve en son olarak ise Museo Archelogica 'yı geziyoruz.

-Bu müzelerin hepsinde müze kart geçerli.Bu müzelerin çoğu birbirine bağlı dışarı çıkmadan  sırayla gezilebiliyor.Birbirlerine geçişli binalar.
San Marco meydanı ve birbirine geçişi olan müzeler
-Basilica di San Marco 'da çok sıra olduğu için giremedik . Fakat ihtişamını dışarıdan izledik.
Basilica di san marco 1

Basilica di san marco 2

Basilica di san marco 3
-San Marco meydanında ki gezimizi bitirdikten sonra
 Palazzo Ducale ile Yeni hapishaneyi birleştiren, 1603 yılında yapımı tamamlanan Ponte dei Sospiri (ahlar köprüsü) geziyoruz. Köprünün bu ismi almasının sebebi, mahkumların saraydaki sorgu odasından hapishaneye geçerken, Venedik’in güzel manzarasını son kez  görüp iç çekmelerinden geliyor,Venedik Cumhuriyeti zamanında, hapis cezası alan mahkumlar bir daha serbest bırakılmıyormuş.

ahlar köprüsü

porte dei sospiri
-Artık karnımız acıkmaya başlamıştı ve Venedik çarşısında dolaşırken , gözümüze ilişen oturması eğlenceli,gelen geçeni izleyebileceğimiz  bir yer bulduk. Bistroya oturup çarşıda dolaşanları izleyerek, kendimize deniz ürünlü ve vejeteryan olan bir cicchetti(meze tabağı denilebilir) ve bira söyledik.Çok güzel ve lezzetli değildi , çoğu yağda kızarmıştı,fakat oturması keyifliydi.
cicchetti
-Daha sonra Rialto Köprüsü ' ne doğru ilerlemeye başladık.Bu yolda bir çok hediyelik eşya mağazası bulabilirsiniz .
rialto köprüsü
-Köprüyü geçtikten sonra 'Ciccheteria Al Pesador ' isimli kanal manzaralı güzel bir kafede oturup bellinilerimizi içiyoruz.Buraya akşam yemeği içinde gidebilirsiniz.Öğrendiğim kadarıyla yemekleri ve sunumlarıyla çok beğenilen bir yer.
bellini
-Buradan sonra biraz daha dolaşıp , biraz daha kaybolduktan sonra marketten şarap ve biralarımızı alıp, gondola bindik.30 dakikalık harika bir deneyimdi.Gondola binmeden önce mutlaka pazarlık yapın. Gondola 6 kişi binebiliyor.Başkalarıyla beraber  binip fiyatı düşürebilirsiniz.Biz eşimle ikimiz binip keyfini sonuna kadar çıkardık.Bir çok yerde gondol turu yapan gondolcular bulabilirsiniz.San marco meydanına yakın olan gondol durağı en kalabalık ve en turistik olan.Biz Rialto köprüsü taraflarından bindik ve fiyatı daha uygundu.

gondol trafiği

Bindiğimiz gondoldan
-Gondoldan sonra Compo ( sokakların birleştiği küçük meydan) San Lucca ' da bulunan Caffe Torino isimli  happy hour yapan bir pizzacıya girdik.(H&M mağazasının yanında).Happy hour saatlerinde barda durursanız pizzalar ikram :))).Sadece gençlerin gittiği bir yer oldukça eğlenceli.

-Gün batımında ise San Marco meydanında canlı müzik eşliğinde biralarımızı içip mini pizzalar yedik.Bu kafelerin turistik ve pahalı olduğu söylense de, biz o fikirde değiliz oldukça lezzetli,normal fiyatlı ve çalışanlar oldukça kibardı.Bence mutlaka San Marco meydanında 1 kere oturmalısınız.

san marco meydanında otururken değişik İtalyan biraları denedik

san marco meydanında canlı müzik

san marco meydanında akşamları da canlı müzik var
-San Marco meydanından otelimize doğru ilerlerken St.Mark's Campanile 'e (Aziz Mark'ın çan kulesi) çıkıp San Marco meydanına baktık.Çan kulesi, basilikanın ön tarafında San Marco meydanının köşesinde duran tek kule.5 adet çanı vardır.50 metre yüksekliğinde,muhteşem bir manzarası var, içkilerinizi alıp romantik anlar yaşayabilirsiniz.(müze kart geçerli değil.)
St. Mark's Campanile

St .Mark'ın çan kulesinden San Marco meydanı

- 2.gün sabahı Allilaguna'nın botlarıyla  Murano adasına gittik. Murano adası camcılıkla geçimini sağlayan bir ada.Avizeden küpeye kadar çok güzel cam eşyalar alabilirsiniz. Dolmabahçe Sarayımızın avizeleri de zamanında Murano Adasın'dan getirilmiş.Cam müzesini gezebilirsiniz.Cam müzesinin çok değişik olduğunu söyleyemem ama gitmişken görün zamanınız varsa.Müze kart burada da geçerli.Bütün adayı baştan başa gezip her sokağa girin.Değişik kafeler bulabilirsiniz.
Murano adası

Murano adası sokakları

Murano 'da oturabileceğiniz keyifli bir kafe

Murano cam fabrikası(içerisini gezebiliyorsunuz)

Murano adasında bir çok köprü sokakları birbirine bağlıyor

Murano

Murano adasındaki köprülerden bir bakış

Murano cam müzesi

Murano cam müzesinden

Murano sokaklarında ki camdan anıtlardan biri

Murano sokakları

Murano

Murano' nun evleri

Murano 'da ki köprülerden adaya bir bakış

camdan heykel

-Murano adasında öğlen yemeğimizi Vedat Milör 'ün de tavsiye ettiği Osteria la perla ai bisatei isimli bir restoranda yedik.Adresini google map kullanarak bulabilirsiniz.Dışarıdan bakıldığında kapalı gibi görünüyor , tabelası yok ama harika yemekleri var. Sarde in saor dedikleri kaptan sardalyesi de denilen sardalyeyi mutlaka denemelisiniz.(soğan fıstık ve üzümle pişiriliyor,ılık servis ediliyor.) Ev şarabı da güzeldi.Mutlaka gidilmeli derim.Fiyatları uygun , gösterişsiz şekilde işini doğru yapan bir restoran burası.
Osteria la perla ai bisatei

Osteria la perla bisatei menü

Osteria la perla bisatei içerisi
yemeğe doyamadığımız lezzet harikası sardalye
 -Murano adasından Burano adasına doğru yol aldık. Burano biletlerini iskelenin oradaki bakkaldan alabilirsiniz. Murano 'da kime sorsanız yolu gösteriyor zaten.
Murano 'dan Burano adasına sefer saatleri

Murano adasında Burano vapurunu beklerken

Burana vapuruna binmek için yürüdüğümüz yollar.

-Burano adası balıkçılık ve el işi ile geçimini sağlıyor.Bu adada erkekler balıkçılık yapıyor kadınlar ise el işi işliyor ve satıyorlar.

-Burano adası rengarenk evleri olan çok sevimli bir ada.Eskiden bu adada balığa giden erkekler , sabaha karşı döndükleri için  ve evler bitişik nizam olduğu için kapıları karıştırıyorlarmış. Bu yüzden her balıkçı evini kayığının rengine boyamış.Günümüzde de bu gelenekleri devam ediyor.
Burano adasının evleri

Burano adası

Burano adasının dar ve sevimli sokakları

El işi giysiler,örtüler satan bir dükkan

Burano adasında bir evin kapısı

Burano

Burano adasının çarşısı

Burano adası çarşı

-Burano 'dan harika masa örtüleri , elbiseler , danteller , örtüler , bebek kıyafetleri alabilirsiniz.
el işi masa örtüleri satan bir dükkan

Dantel ve el işi satan bir dükkan

-Bir önceki gidişimde çok şık 12 kişilik bir masa örtüsü takımını 100 euroya almıştım.Şu anda da severek kullanıyorum.Fiyatları ülkemize  göre oldukça uygun.
Aldığım masa örtüsü takımı
Bebek elbisesini de 13 euroya aldım ama fiyatları 100 euroya kadar değişmekte.Aslında bebek kıyafetleri vaftiz kıyafeti ve çorabından ,şapkasına,bebek beşiğine kadar parçaları var.

bebek elbiseleri

dantel kaplamalı esans şişeleri

-Burano 'dan San Marco meydanına doğru yola çıkıyoruz.Vapurda gün batımını izleyerek San Marco meydanına varıyoruz.San Marco meydanına vardığımızda artık akşam olmuştu.
-Eğer saatlerini ayarlayabilirseniz Murano ve Burano adasına düzenlenen turlara da katılabilirsiniz.
Burano vapur iskelesi

Burano - San Marco vapuru

Gün batımı

-San Marco meydanına geldiğimizde çok acıkmıştık,elimizde de bir kaç gurmenin önerdiği restoran listesi vardı. İzmir'deyken dolu oldukları için yer ayırtamamıştık. Kapılarına kadar gidip şansımızı denemek istedik ama sonuç aynı.

-Bu restoranların isimleri

• Alle Testiere
  • Antiche Carampane
  • Al mascaron
Belki sizler yer ayırtabilirsiniz.Çok az masaları var.Çok önceden irtibat kurmanız gerekebilir.

-Artık çok acıkmıştık ve saatte oldukça geç olmuştu,bir yere oturmalıydık. Castello bölgesindeydik.

-Bir çok restoran vardı etrafımızda,bizde birini seçip oturduk.Bu seçimde futbol maçı yayınlıyor olması etkili oldu.Çok umutsuz olmama rağmen , mutlu kaktım.

-İsmi Osteria Bar Olandese Volante (intimisini mağazasının karşısında).Yediğimiz kerevitler çok lezzetliydi , karidesleri de fena değildi. Şarapları da güzeldi.
Osteria bar Olandese Volante

-Yemekten sonra dolaşarak beğendiğimiz her bara girip çıkmaya başladık.Mesela Campo s. Severo meydanında , sadece yerel halkın gittiği bir şarap evine gittik.Kanalın kenarında sakin,romantik ve keyifli .Kolayca bulabilirsiniz çünkü bu meydanda sadece 1 tane şarap evi var.

-Daha sonrada kaldığımız her gece gittiğimiz , çok keyif aldığımız Calle Large San Marco adresinde ki  Bar Al Campanile 'e gittik.Şarapları , sandviçleri ve çalışanları çok iyiydi.Özellikle vejeteryan tostu çok güzeldi.Küçük bir yer,ayakta ve dışarıda duruyor herkes..Bu mekanı tavsiye ederim.

Bar Al Campanile Sandviç bar

Bar Al Campanile

Bar Al Campanile ' de Vejeteryan tost ve beyaz şarap

Bar Al Campanile minik bistroları

-3.gün sabahtan otelimizi değiştirip biraz alışveriş yaptık.Öğleden sonra ise Lido 'ya gitmeye karar verdik. Lido 'da 70. Venedik Film Festivali vardı.
70.Venedik film festivali

-Zaman sorunu nedeni ile San Marco meydanından Lido adasına deniz taksisi ile geçtik.Fiyatı 60 euro idi.(film festivali olduğu için bu fiyat olabilir.) Keyifli,rahat ve 15 dakika sürüyor.(Zaman sorunuz yoksa Lido Adası 'na sefer yapan vapurları da kullanabilirsiniz) Her yerde deniz taksisi bulabilirsiniz. Bizde artık film festivali nedeniyle Lido 'da olan George Clooney 'i görme umuduyla Lido Adası 'na gelmiştik.

Deniz taksisinden

deniz taksisinden San Marco meydanına bakış

rialto köprüsünün altında ki deniz taksi durağı

-Taksiden inip dümdüz yürüdüğünüzde karşınıza girişleri ücretsiz olan plaj çıkıyor.Bu plajın adı Blue Moon.
Blue Moon beach

Blue Moon beach cafe

-Blue Moon beach pek içimize sinmiyor. Sizlere de çok tavsiye etmiyorum.Daha güzel daha temiz plajlar bulmak için biraz daha etrafa bakınıyoruz ve soldan ilerliyoruz.Oldukça uzun bir kumsal ve değişik isimlerde birçok plaj var.Bu plajlar daha güzel , bakımlı ve düzgün.

-İzmir 'den Venedik 'e kadar getirip , Lido' ya  götürmediğimiz plaj kıyafetlerimiz için çok üzgünüm.Çünkü tüm plajlarda bungalow şeklinde oda kiralayabiliyorsunuz.Bu odalarda şezlong,veranda mevcut.Fiyatları denize yakınlığına ve konseptine göre değişiyor.Bu odalar kumsalda ve ön tarafları deniz , arka taraflarında ise çocuk parkları , duş alanları ve birkaç kafe bulunuyor.
Günlük Bungalow kiraları

Bir çok şekilde bungalowlar var

plajlarda ki bungalowlar
-Bence Lidoya giderseniz mutlaka plaj eşyalarınızla gidin.Oda kiralamak zorunda değilsiniz.Belirttiğim Blue Moon Beach 'ten sola yada sağa doğru ilerleyince birçok plaj mevcut.
-Lido 'nun çarşısına da gidiyoruz kitapçının karşısında küçük bir kafeye oturup çok güzel şaraplar içip,lezzetli mini pizzalar ve vejeteryan tostlar yiyoruz.

-Buradan dümdüz yürüyerek Lido'nun güzel evlerinin arasından geçerek sonunda film festivaline varıyoruz.
Lido sokakları

Lido 'nun güzel evlerinden biri
-70.Venedik Film Festivali 'n de gala gecesiydi.Bizde biraz kırmızı halıya bakıp daha sonra gala kokteyline katılıyoruz.:))

kırmızı halıdan

-Gala kokteylinin yapıldığı yer aslında bir plaj.sanıyorum lüks bir beach club. Birçok film sever,şık teyzeler , amcalar ve gazeteciler ile ayaklarımızda terlik ve şortlarla biz.Herkes bize bakıyor ama biz çok mutluyuz.3 euroya şarap içip deniz kenarında oturuyoruz ve gün batımını izliyoruz.

-Akşam olmak üzereydi ve San Marco meydanına doğru yola çıkıyoruz , Lido'nun güzel evlerinin arasından vapur iskelesine doğru ilerliyoruz.Yolda yürürken bir fırından yeni çıkmış mis gibi kokan bir pizza alıyoruz , yiyerek yolumuza devam ediyoruz.

-Cumartesi gecesi olması nedeniyle herkes dışarıdaydı.İskeleye yaklaşırken,Lido Benetton mağazasının karşı köşesinde bir barda (ismini hatırlayamıyorum) , tüm Lidolular gibi bizde durup birşeyler içiyoruz.Çok küçük bir bar olduğu için herkes kaldırımlarda.Çok samimi ve güzel bir yer.
Resimde görünen Lido Benetton mağazası
 -Son gecemiz olduğunu hatırlayıp tekrar San Marco meydanına dönüyoruz.

-Daha önceden bloglardan çalıştığımız ve gitmeye kararverdiğimiz Osteria Da Bacco isimli restorana oturuyoruz.Bence gidebilirsiniz.çok lezzetli ve uygun fiyatlı.

-İstiridye yemekle başladık.Ben sadece deniz ürünü yiyenlerden sayılırım ama bu istiridye yeme olayında başarılı olamıyorum çünkü çiğ. Venedik istiridye yetiştiriciliği konusunda ilk sıralarda yer alıyor,o yüzden bir tanede olsa deneyin.
İstirdyeler

-Daha sonra karışık deniz tabağı , deniz tarağı  (scallops) ve karides şiş yedik.Hepsi oldukça lezzetliydi.

Karides şiş

Karışık deniz tabağı

-Daha sonra tekrar Bar Al Campanile' e gittik. Buradan da Hotel Danieli ' e geçtik. Grand kanal manzaralı , son derece büyüleyici bir oteldi. Bu otel geceleri barına dışarıdan müşteri kabul ediyor.Keyifli bir müzik , kaliteli bir servis , gümüş çerezlikle gelen lezzetli çerezler ve kıtırlar,olması gerektiği gibi bir mojito. Mojitoların tanesine  25 euro ödedik ama bu güzelliğe değer.Bu otelin terasında manzaralı bir restoran bulunuyor.Biz gidemedik ama bence mutlaka gitmelisiniz.Harika bir manzarası var.Bir daha Venedik'te bulunursam kesinlikle gideceğim. http://www.cadelsolmascherevenezia.com/en/
Hotel Danieli dışarıdan görünüşü

Hotel Danieli'nin terasında manzaralı bir restoran bulunuyor.

Hotel Danieli lobi

Hotel Danieli 'de ki mojitolarımız

Hotel Danieli Murano avizeleri

-Bu arada maske almak ve kostümleri görmek için Zaccaria taraflarında Ca'del sol isimli harika bir mağaza var.Mağazanın sahibi ve maskeleri yapan , babadan geçme bir sanatçıymış.Kendisi tıpkı eski zamanlardaki İtalyan sanatçılarına benziyor.Maske almasanız bile mutlaka gezin.Biz 1 saate yakın zaman geçirdik ve 2 tane maske aldık.
-adresi: Castello 4964/30122 http://www.cadelsolmascherevenezia.com/en/
Satın aldığımız maskeler

Resim yazısı ekle

sanatçıyı mağazanın içerisinde maskeleri yaparken görebilirsiniz

-Bizim gibi gezmekten alışveriş yapamadıysanız , üzülmeyin , San Marco havaalanında birçok markanın mağazası mevcut.Şansınızı orada da deneyebilirsiniz.

-Venedik'te günlük bir çok tur düzenleniyor.(şarap tadımı , yürüyüş ,alışveriş , ...) Zamanınız varsa bunlardan bazılarına katılabilirsiniz